Technologie bereikt de restaurants

Tegenwoordig wordt ervoor gekozen om technologie steeds meer in onze levens aanwezig te laten zijn. Mensen zitten haast aan hun smartphones vastgeplakt en steeds meer dagelijkse bezigheden zijn online. Via de Horecava, de grootste horeca beurs in Nederland is er een slimme voicebot voor in restaurants gepresenteerd. Met Voqus kan jij binnenkort spraakgestuurd je bestelling doorgeven en zelfs voor de maaltijd betalen. Misschien wist je al dat je in veel restaurants ook al met een tablet kunt bestellen. In deze blog lees je meer over Voqus.

Veranderingen in de ervaring om buiten de deur te eten

Veel mensen maken er een bijzonder uitje van om eens lekker uit eten te gaan. In de hele ervaring rondom deze activiteit is in de afgelopen jaren weinig verandert. De makers van Voqus wilden hier iets mee doen. Door een apparaat bij de mensen op tafel te zetten, kunnen zij spraakgestuurd de bestelling plaatsen. De koks in de keuken maken ieder zijn gerecht klaar doordat zij de bestelling op een scherm binnenkrijgen. Er is nog wel personeel nodig om de bestelling bij de gasten op tafel te krijgen. Betalen gebeurt ook zonder ober, want bij Voqus kun je contactloos pinnen.

Technologische innovatie kent niet alleen maar voordelen

Dat men met Voqus sneller kan bestellen in een restaurant, heeft als keerzijde dat er steeds minder personeel in de horeca nodig zal zijn. Waar er meer machines aanwezig zijn, zullen minder mensen met empathie en gezelligheid klaarstaan. Obers zouden massaal vervangen worden als het aan Voqus ligt. Je kunt met deze technologie namelijk snel bestellen en betalen waardoor de doorstroom van gasten in het restaurant ook sneller wordt. Het wordt bijna een fastfoodketen waar men snel besteld, eet en weer vertrekt. Er is dan nog weinig over van een gezellig avondje uit. Voqus heeft daar nu een oplossing voor bedacht, je mag bij het apparaat namelijk aangeven of je toch niet liever door een menselijke ober wordt geholpen.